L’Ajuntament de Besalú obre un procés participatiu per reflexionar i repensar com ha de ser el municipi els propers anys.
Quines accions han de ser les prioritàries? Tu decideixes en el pressupost. Participa en els pressupostos participatius!
-
Procés participatiu 2022
PROJECTE DE MILLORA DEL PRAT DE SANT PERE
El projecte de millora s’acompanya d’un procés deliberatiu a partir de diversos canals d’informació i diàleg oberts a la participació dels veïns i veïnes de la vila interessats a opinar sobre els usos i les característiques del Prat de Sant Pere. L’objectiu del procés de participació ciutadana rau a recollir valoracions i propostes que l’Ajuntament prendrà.
En consideració l’hora de desenvolupar el projecte de millora.
Cronograma
Una fase de diagnosi (prèvia a l’elaboració d’una proposta inicial de millora) que es canalitzarà a través d’un qüestionari de diagnosi en línia i d’un taller participatiu de caràcter presencial. Els resultats d’aquesta primera fase es prendran en consideració a l’hora d’elaborar un esborrany inicial de projecte de millora.
Una segona fase (posterior a l’elaboració d’una proposta de millora) que es vehicularà a través de dos tallers participatius. Les sessions serviran per debatre i validar amb la ciutadania la proposta tècnica de reforma urbanística.
- Resultats votació, memòria definitiva
Els resultats són meridians: una majoria aclaparadora valora positivament que s’hagi engegat el procés participatiu del Prat de Sant Pere (95.7%), i considera que el consistori hauria de promoure d’altres processos de deliberació en un futur (99,1%).
- Resultats votació, memòria definitiva
-
Procés participatiu 2021
Què es pregunta?
El procés participatiu IE Salvador qüestiona a alumnes i professors del centre com voldrien que fos el nou centre educatiu. Es divideix en dos grans grups:
- Com han de ser els espais docents?
- Com han de ser els espais de suport docent?
- Com han de ser els espais relacionals?
- Com han de ser els espais d’administració?
- Com han de ser les instal·lacions i els serveis?
- Com han de ser els espais exteriors?
Eines que s’han utilitzat
Durant el procés s’han realitzat diferents preguntes a alumnes i professorat i s’han estudiat quines eren les necessitats i quines són les propostes del centre. Mitjançant una ponderació s’ha arribat a un resultat final.
També s’han generat document com
Resultats
Després del buidatge de dades s’ha arribat a la conclusió de que el centre que volem ha de tenir
- Sala de professorat amb pica
- Pica a totes les aules ordinàries
- Rotulació de les classes i indicacions amb els colors corporatius
- Tancament del centre i espais exteriors: es proposa adequar el carrer Pare Pujiula per tal de que sigui més segur (treure la vegetació i fer la vorera més gran).
- Sistema gradulux per totes les aules d’orientació sud
- Aprofitar el sistema de calefacció de biomassa
- Unificar la instal·lació elèctrica del centre escolar i el pavelló
- El magatzem del cicle infantil ha de ser com a mínim 15 m2
- Fer accés directe del pati d’infantil fins al magatzem per facilitar l’intercanvi de jocs
-
Procés participatiu 2019
Coneix tota la informació del procés de pressupostos participatius 2019 en els següents links
-
Procés participatiu 2018
Coneix tota la informació del procés de pressupostos participatius 2018 en els següents links: